Zavřít

Ford představil novou generaci svého systému pro autonomní řízení

mb_0223_1

Naprostá většina světových automobilek se nyní nějakým způsobem připravuje na přechod automobilů k autonomnímu řízení. Ať už se jedná o uzavírání strategických partnerství s dalšími automobilkami, nákupu již existujícíh řešení či vývoji vlastních systémů. A právě poslední zmíněnou cestou se vydala automobilka Ford.

Jak informoval server Elektrek, výrobce představil novou generaci svého systému pro autonomní řízení a je vidět velké zlepšení oproti předchozí generaci. Systém je nyní více nanápadný a nenarušuje tolik design samotného automobilu, kterým je v tomto případě Ford Fusion s hybridním pohonem. Nově jsou použity dva senzory LiDAR (přístroj pro měření vzdlálenosti pomocí laserových paprsků), které jsou umístěny nad bočními zrcátky, namísto původních čtyř senzorů umístěných na střeše automobilu. Nové senzory mají trojnásobný dosah oproti předchozí generaci – více než 180 metrů proti původním cca 60. Dále systém využívá tří kamer, tří radarových antén a má nyní mnohem výkonější výpočetní jednotku. Problémem je zatím stále velká energetická náročnost – autonomní systém potřebuje vlastní napájení, které zabírá téměř celý zavazadlový prostor auta.

 

Níže můžeme vidět srovnání s předchozí generací (vpravo) a také se současnou podobou autonomního systému, který využívá UBER (vlevo). Ford se však stále nepřiblížili k nenápadnosti a integraci senzorů pro autonomní řízení, které ve svých vozech nabízí Tesla.

 

Jan Slovák

Autor Jan Slovák

Komentáře